2015年8月6日 星期四

經典英文情詩

經典英文情詩

A better love I couldn』t ask for With your sweet and gently way And knowing that your love for me Grows more everyday
我再也沒法找到一個比你更好愛我的人, 能比你更加溫柔和體貼, 我也深深地相信, 你對我的愛一天比一天更深。

As long as there is love, I will cherish you。As long as there is life, I will love you。As long as the stars shine above, I will want you。As long as there are waves in the ocean, I will need you。As long as there is heaven above, there will always be our love。
只要愛還在,我都將永遠珍惜你只要生命還在,我都將永遠愛你只要頭頂還有星光閃耀,我都將永遠渴求你的陪伴只要海水仍然奔涌揚波,我都將永遠需要你在身邊只要神的庇佑不曾失去,我們的愛就永不會消亡

For those are the steps, that we have made. That was the past, the future is near, I anxiously wait, for what will appear. New homes, more laughter, and children so dear, Everything will be wonderful, as long as you』re near. – Cristy Smith –
如果有一天, 我離開了你身邊,或者你離開了我身邊, 我們的生活會是什麼模樣? 會不會有人逗你開心地笑? 生病時會不會有人照顧? 受傷時會不會有人撫慰? 夜深時有沒有人聽你靜靜地講故事? 睡不著時會不會有人給你輕聲低唱? 而我又會怎樣?會怎樣?

I love thee, I love thee,Tis all that I can say;It is my vision in the night,My dreaming in the day。
我愛你,我愛你我能說的僅此而已這是我夜間的幻境和白日的美夢。

If you were a teardrop;In my eye, For fear of losing you,I would never cry And if the golden sun,Should cease to shine its light, Just one smile from you,Would make my whole world bright
如果你是我眼裡的;一滴淚;為了不失去你;我將永不哭泣;如果金色的陽光;停止了它耀眼的光芒;你的一個微笑;將照亮我的整個世界。

It』s your loving and your caring And knowing that you』re near That gentle touch you have Make my troubles disappear
是你的愛意和呵護, 知道你就在我的身邊, 還有你的溫柔和體貼, 讓我所有的麻煩全部不見。

Love is more than a word it says so much. When I see these four letters, I almost feel your touch. This is only happened since I fell in love with you. Why this word does this, I haven』t got a clue. Love
不單是一個字, 它還代表了許多意涵, 當我看到這四個字母的時候 我幾乎能感受到你內心的感動 但是這只是發生在, 我愛上你之後, 為何這個字有如此的魔力, 我也不清楚

Sweetheart, My thoughts are deep into you From the moment that I wake up And to the whole day through Happy Valentine』s Day
親愛的, 我深深地想念著你, 從我每天早上起來的那一刻起, 每一分每一秒直到一天結束。 情人節快樂!

Thank you for comfotting me when I』m sad Loving me when I』m mad Picking me up when I』m down Thank you for being my friend and being around Teaching me the meaning of love Encouraging me when I need a shove But most of all thank you for Loving me for who I am.
感謝你在傷心時安慰我, 當我生氣時感謝你護著我, 當我沮喪時你拉拔我, 感謝你作為我的朋友並且在我身旁, 告訴我愛的意義是什麼, 當我需要動力時你鼓勵我, 但我最想感謝你的是, 愛上像我這樣的一個人。

Through all eternity to theeA joyful song I』ll raise,For oh! Eternity is too shortTo utter all thy praise。
我要唱一首歡樂的歌穿越永恆時光,到你耳邊而對你讚美之情永遠也傾吐不盡

To sweetheart or friend, words can mean much. Valentine heart to heart, conveys a loving touch.
給我的愛人或是朋友, 一句話可以代表許多意思, 讓我們傳遞著情人節的訊息, 也傳發送愛的感覺。

We share so much together And you always pull me through Thank you for standing behind me In all that I do 我們分享生命中的每一天, 你永遠帶領著我, 感謝你一直支持著我, 不論我作了些什麼。

When you need someone to listen, I』ll be there. When you need a hug, I』ll be there. When you need someone to hold your hand, I』ll be there. When you need someone to wipe your tears, guess what? I』ll be there. William Shakespeare
當你需要有人傾聽的時候,我就在這裡;當你需要溫暖的懷抱的時候,我就在這裡;當你需要有人牽你的手,我就在這裡。當你需要有人為你擦去傷心的淚水,你知道嗎?我就在這裡。

Without you?I』d be a soul without a purpose. Without you?I』d be an emotion without a heart I』m a face without expression,A heart with no beat. Without you by my side,I』m just a flame without the
沒有你?我將是一個沒有目的的靈魂;沒有你?我的情感將沒有了根基;我將是一張沒有表情的臉;一顆停止跳動的心;沒有你在我身邊;我只是一束沒有熱量的火焰。

You are my husband, you are my wife My feet shall run because of you My feet dance because of you My heart shall beat because of you My eyes see because of you My mind thinks because of you And I shall love, because of you
君兮我夫,卿兮我妻: 吾足飛奔,皆因為汝; 吾舞翩遷,皆因為汝; 吾心蕩漾,皆因為汝; 吾目含情,皆因為汝; 吾思連綿,皆因為汝; 吾愛繾綣,皆因為汝!

You』re always there for me When things tend to go wrong It』s that faith you have in me That makes our love strong
當我需要你時你永遠在那裡, 就算是我犯了錯誤也沒關係, 是你對我堅定的信心, 讓我們的愛更加茁壯。


沒有留言:

張貼留言